Obecnie niemal każde firmowe pióro może być napełniane w dwojaki sposób. Do wyboru mamy wygodne i proste w obsłudze naboje oraz tradycyjny atrament, którym napełniamy tłoczek zwany inaczej konwerterem.
ATRAMENTY – KOLORY ZAKLĘTE W KAŁAMARZU
Często się zastanawiamy czemu nie kupić tańszego atramentu innej marki? Przecież płyn jest taki sam. Otóż nie do końca. Okazuje się, że budowa pióra jest bardzo delikatna i producent danego instrumentu piśmienniczego specjalnie dopasowuje gęstość i skład, aby przepływ atramentu był niezakłócony i płyn nie wysychał. Jeśli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami przykładowo pióra Caran d’ Ache, a kupujemy atrament innej marki, może się zdarzyć, że będziemy zmuszeni częściej pióro czyścić. A zaschnięta i brudna stalówka, to z pewnością nie jest pożądany efekt. Dlatego warto stosować atrament przypisany do konkretnego pióra.
ATRAMENTY – KOLOROWY ZAWRÓT GŁOWY
PARKER
WATERMAN
CARAN D’ACHE
SZLACHETNA MOC INKAUSTU
Dobry atrament nie powinien wysychać zbyt szybko ani przebijać papieru. Oczywiście jakość papieru też ma tu znaczenie. Widok pióra i atramentu wywołuje z pewnością nostalgię u miłośników ekskluzywnych instrumentów piśmiennych. Niemal zapomniana sztuka kaligrafii na szczęście wciąż istnieje i ma swoich wiernych wyznawców.


PEN LOOP LEUCHTTURM1917 MORSKI
PEN LOOP LEUCHTTURM1917 MUTED COLOURS POWDER
PEN LOOP LEUCHTTURM1917 SZMARAGDOWY
PEN LOOP LEUCHTTURM1917 MUTED COLOURS DENIM
PEN LOOP LEUCHTTURM1917 BORDOWY
PEN LOOP LEUCHTTURM1917 CZARNY
PEN LOOP LEUCHTTURM1917 MUTED COLOURS SAGE 